Sunday, May 26, 2013

SPRM oh SPRM

Assalamualaikum semua...

Kali ini tibe la mase untuk saya meng'update' blog saya ni... tu pon setelah diingatkn oleh seseorang berulang kali... hehehe.. ingatkn nk update pasal BDO 2013 ni.. tp ada beberapa elemen yg x ckup la.. So kte skip ke depan sket.. di mana my class AM228 4B telah pergi keeeeeeee........ SPRM!!!! hoyeehhh..




Yes.. itulah kami di SPRM.. da macam pekerja kt situ lak en en en.. hahaha... kat sini bes... tp malangnye kt situ langsung x dibenarkan untuk membawa apa2 barang2 elektronik ke dalam.. kiranya fon, kamera n segala2nya yang berbesi kene masok lam beg pas ue orang kat sana simpan... waduhh... pnat je bawak.. baru ingat nk amek gamba byk2..

Tempat first yang dyorang bawak adalah ke lokap.. haha.. walaupun namanya lokap, tapi nengok2 dalam dye xde la horror sangat... siap aircon bagai.. haha.. tu kt dpan lokap la.. lemak la dalam lokap de aircond.. byk cantek.. Orang tu ckp kt situ VIP2 yang disyaki menerima, memberi atau ade kaitan ppe ngn rasuah sume kene sumbat lam lokap tu untuk direman... Tapi memang lokap tu lebih selesa la lao dibandingkan ngan lokap2 kt balai polis tu.. sampaikan orang yang kene tahan tu siap buat request lagi ckp dye lagi prefer lokap SPRM... hahaha.. banyak demand ko eh..

pas ue dye bawak ke tempat mengecam suspek... sakan bdak2 ni.. mentang2 la jakon nengok one-sided mirror an.. hahaha.. abes je merepek2 kt situ ktorg pun dibawa la ke galeri yang dikatakan menyimpan pelbagai hadiah2 dan saguhati yg SPRM dpt sepanjang berkhidmat... hahaha.. kt situ ngantok sebab nengok adiah je an so malas la nk cte panjang.. kikikikik..

next! ke dewan taklimat untuk dengar ceramah.. ok skali lagi ngantok.. haha.. standard lecture la an... tapi tengah2 ceramah tu ktorg diminta dtg studio dyorg jap.. ahh?? pe dye??? ye! studio! kt SPRM ade studio.. tempat dyorng jamming men2 lagu... hahaha.. pelik an.. so dengar la ktorang lagu pe tah yag bruno mars nyanyi tu.. yang "All over the world, nananan" x ingat la tajuk dye... lagu tu dyorg ubah lirik jdi mcm ni 

Bagi makan kat anak bini,
halal haram kau langsung takkan peduli
oh bahana rasuah
(ba ba ba bahana rasuah)
#ade abg rappers skali au.. haha#
bahana rasuah
(ba ba bahana rasuah)

cam tu ler ctenye kt SPRM tu.. haha.. ingat nk singgah alamanda tp lecturer xnk lak.. hehe... oh2! lpe lak.. mse pas dengar lagu tu ktorng dengar ceramah balek... tp da nk2 ending ceramah tu tbe2 timbalan pengarah tu ckp, "Tadi mase dalam studio saya nampak orang lain semua duduk, ade sorang tu je yang berdiri, Sape name dye? Syapik? Syapik! meh2 sini.. awak ni boleh jadi tiang UiTM berkorban utk kawan2 awk.. Ni pen ni hak saya tau saya bagi awk sebagai tanda pengharggaan saya pada awak" aku pun what!!! (dalam hati).. padahal  aku diri sbb da xde tmpt nak duduk je.. haha.. so dapat la aku pen mahal kepunyaan timbalan pengarah SPRM.. tu je surprisenye.. hehe..


Xde la sruprise mane pown.. cuma aku je la yang surprise time dapat tu.. hikhikik.. So sebagai wakil kelas AM228 4B.. aku nak ucapkan terima kasih!!(tetibe) wachow! roger n out (o_0)



me in the black suit.. hehe

No comments:

Post a Comment